השופט ברק מבהיר: "מתנגד לחקיקה המשפטית"

    אבי יעקב 1 Comment on השופט ברק מבהיר: "מתנגד לחקיקה המשפטית"

    לאחר שפורסם כי הוא הסתייג מעילת הסבירות כפי שהיא כיום, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק מבהיר: "אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק מבהיר הבוקר (ראשון) כי הוא מתנגד לחקיקת צמצום עילת הסבירות, אף ש'הודה' בעבר כי העילה העמומה הורחבה יתר על המידה ונעשה בה שימוש מוגזם.

    "לאחרונה נוהגים גורמים פוליטיים מסוימים, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסתמך עלי, כאילו אני מסכים או משלים עם הצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות המונחת עכשיו לפני הכנסת לקריאה שניה ושלישית", מסר ברק. "ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק זאת, אינה ראויה ואינה נכונה. לכן אני רואה לנכון להעמיד דברים על דיוקם. וזאת עמדתי:

    "אני מתנגד להצעת החוק לביטול או צמצום עילת הסבירות בכל תוקף", הדגיש השופט בדימוס "ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל".

    בשבוע שעבר הוציא הודעה דומה שופט העליון המכהן נעם סולברג, הנחשב לשופט השמרן הבולט ביותר בבית המשפט, שהביע אף הוא בעבר תמיכה בצמצום עילת הסבירות. "לא חשבתי באותה הרצאה על תיקון בדרך של חקיקה; חשבתי על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה", מסר סולברג.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      השופט לשעבר אהרון ברק אינו עוד בתפקיד ודעתו מעניינת במקרה הטוב אפס אנשים נורמטיבים . יוזכר לכולם שברק היה יועץ משפטי שנוא על הממשל בוושינגטון, יוזכר לכולם שהנשיאים אובמה טראמפ וביידן , ומעבר לכך 2 הכס הקדוש ,כולם לא טרחו להפגש עם הברנש המקושקש אפילו כשהגיעו לביקור בארץ. הקיצר ברקוש סתום כבר.